最難寫是編者話

地從何來?

FacebookTwitterWhatsAppLineGoogle+

又或者採用復仇者聯盟3中魁隆的方法做,消滅一半人就騰出好多空間,只係你想成為化灰的一個,定你家人成為被消滅的一群?


大家常去嘅東京,係當年德川家康轉封江戶後,以愚公移山嘅精神去填海造地,改變河道,先打好發展基礎,可見不論古今,做人最緊要係有片立足之地。今日在香港,很多人已無立足之地,高球場、棕地、改建廠廈和什麼人工島,無論你好邊味,「地」也不能快到聽日就畀到你。

講到地從何來,成日聽到話收返粉嶺個高球場做住宅用地,我唔打高球,亦覺得打呢種波係好扮嘢,只係大家將公義掛在口邊時,點解容不下一個球場畀人打波消遣?因為球場用家多數係有錢人就必須收回起樓?咁收回球場是否打擊權貴嘅象徵意義大過實際意義呢?如果話高球場係浪費土地,咁應該一視同仁,康文署轄下4個高球場都要全數收回改建住宅。況且講到話高球場佔去唔少地皮,其實全港重有唔少網球場籃球場足球場…點解唔攞返去起樓呢?定係所有唔係富貴人家玩意,就可另作別論?

講到棕地,棕地業權同佢個位置一樣都係散散碎碎,單係同業權人傾收地條件都有排傾。就算收得齊,都要花一輪功夫將散佈唔同地區嘅棕地整合成為可發展地皮,先唔講時間,由收地到整合工程,當中涉及嘅金額係咪真係平得過填海做地呢? (據新聞講填海做地尺價為 HK$1300至HK$1500)。香港地,人人返工唔係返九龍就係香港島,即係銅鑼灣灣仔金鐘中環尖沙咀佐敦旺角官塘九龍灣…,主要都係靠幾條路出入,發展棕地連帶要開闢道路以便大家出入市區,搵地開路已經係一個問題。原有道路亦隨時要擴建先解決到新界人口因發展棕地而增加嘅問題,想像下原本雙線行車嘅公路,要擴建到6線甚至10線行車先夠用,個畫面幾壯觀,只係原本路面兩側有無足夠地方去搞擴闊工程呢?想像下彌敦道因為擴建,兩邊要有幾多大廈被移開,咁真係彌敦道變飛機跑道。

好多人對政府反感,政府做乜都反對,當然政府有好多事做得唔好,高鐵、港珠澳大橋、以致最嚴重嘅港鐵站,偷工減料加糊塗管理,政府也不見得會施予重罰,港鐵事故已漸趨常態,打工仔日日返工靠運氣。搵一班從來唔搭港鐵返工嘅管理層嚟管理港鐵,效果可想而知。但一事還一事,做個人工島,整個島無地理環境嘅限制而重新設計,成本也未必會貴得過收回棕地,而且人工島也可按比例,將某啲地段賣給發展商起私家樓,相信咁唔係燃燒儲備,可能賣地嘅收益更加能令我哋有用唔完嘅儲備。當然最緊要嘅並唔係儲備,而係大家認真諗諗,任何人都有自己反對嘅方向,但如果我哋唔快啲搞清楚個方向,好多市民就連企都冇定企。又或者採用復仇者聯盟3中魁隆的方法做,消滅一半人就騰出好多空間,只係你想成為化灰的一個,定你家人成為被消滅的一群?